door Pierre » wo 27 nov 2002, 23:53
Hoi Aad,
Ik heb het nog even voor alle zekerheid nageslagen, maar in de EasyLanguage Reference Guide staat duidelijk:
Buy (pag 284): Initiates a long position. Covers any short position & reverses an existing position.
Sell (pag 317): Initiates a short position. Closes any open positions & reverses an existing position.
Nou vind ik zelf die beschrijving niet erg duidelijk, maar ik lees er toch wel uit dat bij een Buy een eventuele short postion gereversed wordt.
Verder bestaat in mijn manual de SellShort en BuyToCover niet, maar bestaat er wel een ExitLong en ExitShort functie, die dus gebruikt worden om een long cq short positie te sluiten.
Heb jij misschien een manual van versie 6 of zoiets? Wij hebben ons gebaseerd op versie 4.0 en later op 2000i. Versie 6.0 wordt naar mijn weten buiten de US niet geleverd omdat deze helemaal geoppeld is aan hun website en brokerage service.
Wat de vEnterLong en vEnterShort in VestiCode betreft: deze komen exact overeen met Buy en Sell. Met andere woorden: als je een EnterShort doet, dan wordt een eventuele long positie gesloten en een short positie geopend.