Ik ben zover dat ik een breakout-systeem wil gaan handelen op de DAX future bij IB.
Het probleem waarmee ik worstel is het daadwerkelijk inleggen van de order en de praktische haalbaarheid hiervan:
Mijn systeem berekent iedere 15m nieuwe aan/verkooplimieten met daarnaast nieuwe stoplevels.
Als ik dit wil doorgeven aan IB moet ik dus iedere 15 minuten de volgende orders plaatsen:
buy at buylimit stop;
sell at selllimit stop;
SellToCover at buystop stop;
CloseToBuy at sellstop stop;
Erg veel werk dus! Plus het risico dat als ik te laat ben (ik zit even niet achter de PC ofzo), ik mijn huidige posities niet aanpas of een kans mis.
Kan dit niet slimmer? Ik heb zelf paar opties bedacht en wil weten of er meer mogelijkheden zijn:
1) Als beschreven, de hele dag aan de PC zitten en iedere 15m noeste handarbeid
2) Maak een systeem dat op tickbasis draait. Schrijf de aan/verkoop limieten vanuit het 15m systeem naar file en laat het tick-systeem ze iedere x ticken inlezen en evalueren. Wordt een niveau geraakt, plaats dan een market order. => HIER LOOP IK VAST OMDAT VESTICS GEEN FILES KAN INLEZEN ? Ik gebruik FileAppend om te schrijven maar kan geen EL commando vinden in te lezen.
3) Frontend programma op TWS van IB dat wel de file met limieten uit optie 2) kan lezen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand raad???
Michel
(Edited by poekmeister at 10:27 am op 14,mar. 2004)