Moderator: Perry
Snap ik niet. Je hebt wel resultaten en zelfs gedeeltelijk goed, maar krijgt de code niet aan de praat :confused:De code lijkt mij hetzelfde gebleven, maar doordat je de exits na de entries hebt gezet lijkt het bij mij andere resultaten te geven. Ik moet hier nog eens verder naar kijken.
1. De code is natuurlijk overwegend hetzelfde, heb enkel wat formatting gebruikt, wat taal-puristische wijzigingen aangebracht (gebruik van := en << en >> operatoren) etc.
2. Het omdraaien van de signalen en de exits is niet met een speciale reden gedaan. Tis enkel dat ik dat gewend ben om eerst de signalen te triggeren, vervolgens al dan niet een positie in te nemen en tenslotte al dan niet een positie te sluiten, net als in het gewone leven!
De gevolgen die jij nu ziet zijn nmm dan ook het gevolg van denk of gevolg fouten: ditzelfde zou je nmm dan zien als je een los stoploss systeem zou gebruiken!Stel op bar=23 is een setup dag. Dan leg ik aan einde bar 23 in bij mijn broker: short at limit low23, en long at limit high23. Tijdens de executie van die orders op tickbasis (ergens in bar 24) zal wellicht eerst door de low23 gezakt worden en vervolgens wordt de high uitgenomen wederom op tickbasis. Dit effect probeer ik te simuleren....
Ik dacht al zoiets. normaal zou je, net als bij ieder breakout systeem een OCO/OCA order inleggen, maar nu wil je via backtesten aantonen/zien dat het werkt. Nmm ben je dan nu bezig met een moeilijke verifieerbare methode (hoe bepaal je in hemelsnaam of de long of short uitbraak eerder kwam?!?) die beter te controleren is als je overstapt op het gebruik van meerdere time-frames. En een tweede time-frame van 1-minuut zie ik dan als nauwkeurig genoeg, want de kans dat binnen die minuut de koers zowel door de High als de Low gaat is toch wel erg klein te noemen, maw je kunt dan per minuut gewoon de High/Low van die minuut testen om een Buy/Sell signaal te laten optreden met een minimale afwijking (vind ik dan...) tov je limietorder, maar dus wel reproduceerbaar en zelfs om te zetten in een systeem waar de signalen volledig door Vestics worden gegenereerd!- als ik op dezelfde dag van entry de positie reverse (dus vEnterlong als ik short zit, krijgt de short tx de goede exitprice)
Logisch, want je had al aangegeven dat je vEnterLong en vEnterShort het wel goed doen en Vestics kijkt gewoon of de positie gedraaid moet worden en doet bij een EnterLong/Short dan gewoon het dubbele aantal... ...- ik krijg jouw en mijn code niet aan de praat in daggrafieken....enig idee?
- ik krijg erg goede resultaten voor de trades die niet op dezelfde dag worden gerevesed/gesloten!
Keer terug naar Handelssystemen + Indicatoren
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten