Hallo,
Heel graag zou ik willen weten hoe je een Exponentiele ADX kunt bouwen. In MetaStock b.v. krijg ik andere waarden dan ik Vestics met de ADX. Van een collega belegger hoorde ik dat er in MetaStock en WallStreet met een Exponentiele ADX gewerkt wordt.
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
- de EMA en de MA met elkaar vergeleken. ( helaas niets kunnen vinden dat ik in de ADX kon plakken)
- het forum nagezocht op bruikbare info. Het enige dat ik hier tegenkwam was een stukje over xaverage. zie onderstaande tekst van FAQ.
====================================
Ik probeer in een Koersvenster een calculation te doen met de formule
Close-EMA(Close,50)
maar dat lukt niet
Indicatoren kun je NIET gebruiken als een functie in EasyLanguage (of VestiCode).
Indicatoren (zoals de EMA) zijn bedoeld om een of meerdere plots in een grafiek te tekenen.
Functies (zoals XAverage) kun je gebruiken in indicatoren, systemen en calculations, om iets te berekenen. De XAverage functie (staat voor eXponentieel Average) berekent dan ook een exponentieel VG voor je.
De formule die je zoekt is dus Close-XAverage(Close,50)
-----
Dit zijn postings die door Vestics zelf worden ingebracht aan de hand van vragen die ons bereiken via email of de helpdesk en die voor andere gebruikers ook interessant kunnen zijn.
====================================
Helaas is het me niet gelukt om dit aan de ADX te koppelen.
Alvast bedankt voor de reactie.
Mvg,
Gerard