2/3 low Indicator
Wie kan mij hierbij helpen ?
Ik heb pas de cursus Vestico 1 en 2 gevolgd en ben hier nu een beetje mee aan het oefenen. Ik wil het volgende proberen, maar kom er dus niet helemaal uit :
In een bar grafiek (OHLC), zou Ik graag willen dat alle bars een kleur krijgen, die voldoen aan de volgende voorwaarden :
- in een stijgende trend als de low van een bar hoger ligt dan 2/3 gedeelte (van onderaf gemeten) van de vorige bar.
en
- in een dalende trend als de low van een bar lager ligt dan 2/3 gedeelte (van bovenaf gemeten) van de vorige bar.
Ik heb (afgekeken van ?zColorFridays? Colorbar(indicator)) het volgende geprobeerd met het eerste gedeelte van mijn voorwaarde.
value function zTweederdeLow () begin
?if low>(low[1]+high[1])*0.66666 then begin
? ?Plot1(Low);
? ?Plot2(High);
? ?end;
?end;
Bij nader inzien slaat dit nergens op, want de waarde van de low van de vorige dag opgeteld bij de high van de vorige dag en de uitkomst hiervan maal 2/3 geeft niet het gewenste resultaat. Bij nader inzien dus logisch, maar over wat het dan wel moet zijn heb ik mijn hoofd lopen breken en ik kom er niet uit. Dit is dan alleen nog maar met het eerste gedeelte waaraan mijn indicator moet voldoen. Het tweede gedeelte van mijn indicator aan moet voldoen is volgens mij ook nog net even moeilijker, denk ik. Kan iemand mij hierbij helpen ?
Alvast bedankt !
Met vriendelijke groeten,
Andree