Shaker/Pieter,
Volgens mij heb ik wel voldoende in de boeken gezeten, maar als jij een goede (website) weet houd ik me natuurlijk altijd aanbevolen. ?Het "probleem" wat ik heb is dat ik nog wat koudwatervrees heb, want geen echte ervaring. Dus vandaar dat ik een aantal zaken aan Bert (wel ervaring) wilde vragen.
Mijn vragen komen voort uit volgende situatie. Mijn systeem werkt perfect op papier als ik het loslaat op de ES50 index (RRR>6). Dat komt o.a. door dat ik met entry/stoporders werk die dus verwijzen naar een koers van de index. Iedere 60m worden de entry/stopniveaus aangepast.
Mijn vraag is dan ook nu hoe ik dit systeem IN DE PRAKTIJK kan toepassen. En hierbij werd ik aan het twijfelen gebracht door de eerste post over de afwijking van de Future (had ik me nog niet echt gerealiseerd). Immers ik kan nu als entry/stop niveaus die ik op de index draai niet invoeren in IB als niveaus voor de future (want wijkt af)...toch?
Ik zie daarom nu 3 mogelijkheden:
1. Draai het systeem op de future zelf en leg iedere 60m een order (met levels gebaseerd op de Future) in voor de Future (nadeel is veel grilliger verloop, hetgeen Bert ook beschreef. Ook Pierre raad dit af)
2. Draai systeem op index en als het signaal komt, dan pas een order op de Future at market inleggen (nadeel is dat ik de hele dag aan de buis zal moeten wachten)
3. Draai systeem op de index en leg iedere 60m order op de Future in d.m.v. een vaste calculatie van index koers naar Future koers (is dit mogelijk?)
Het lijkt erop dat het toch optie 2 zal moeten. Wellicht heb jij nog andere ervaringen/suggesties?
Michel