Hallo,
Ik stel me zo voor dat ik niet de eerste ben die zijn of haar reguliere baan volledig op zou willen gaan zeggen en het verruilt voor het vak daytrading. Voordat ik zo'n stap zou gaan nemen wil ik er goed op voorbereid zijn en het een wel-overwogen beslissing laten zijn. Ik ben daarom benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn die deze stap genomen hebben ? De vragen die ik onder andere heb zijn :
- Wat komt hier allemaal bij kijken ?
- Vallen je inkomsten die je door daytraden verdiend, belasting-technisch allemaal in box 3 of ziet de fiscus het als loon en moet je er loonbelasting over betalen ?
- Wat is de beste constructie ? Een hobbyist die in staat om in zijn eigen inkomen te voorzien en dus niet meer hoeft te werken of is het beter om het daytraden als een ??nmans-bedrijf te zien (en het dus ook alszodanig aan de fiscus op te geven).
- Ik ben nu ziekenfondsverzekerd. Kan ik dat blijven of kom je er als full-time day-trader niet onderuit om je particulier te verzekeren ?
- Zijn er zaken die jezelf niet voorzien heb en die je mij als tip of waarschuwing mee zou willen geven ?
- Wat was jou motivatie om te gaan daytraden toen je ermee begon ?
- Ben je blij of heb juist spijt dat je deze stap genomen hebt ?
Alvast bedankt voor je reactie !
Met vriendelijke groeten,
Andree