Henk,
Ik zal komende week het aantal transacties nog ff laten uitzoeken en op het forum plaatsen... Dit was wel de bedoeling geweest, maar vergeten op te schrijven, want dit is natuurlijk wel van belang voor de uiteindelijke resultaten, de bedragen van nu zijn bruto...
En ik ben het eens met de opmerking van Hannie: stel dat je begint met 1 DAX future en je neemt het 'ruim' door een account van 2* de margin te nemen (circa 20.000 euro). Als je dus instapt en de maxDD treed op dan is je systeem dus binnen een paar weken failliet!!! Of denk jij dat je gewoon zult bijstorten na de 1ste 10.000 euro verlies (moet wel vanwege de margin) en er dan wederom 10.000 weg ziet gaan, alvorens je "winst" begint te maken???
En wat betreft de performance van de WMA tov de ROC: Ik denk niet dat je zomaar kunt zeggen dat de WMA veel beter is: met DEZE instellingen doet de WMA het beter, maar ik heb geruchten gehoord dat je met de ROC ook best 50.000 euro per jaar met een FTIetje kunt halen en Triple Assets toont (deels op papier, laatste half jaar in het eggie) aan dat je met de DAX een zeer constante 50.000 euro (na aftrek van transactiekosten) kunt behalen
Kortom: met backtesten kun je je zelf best rijk rekenen, maar de toekomst moet uitwijzen hoe robuust en winstgevend je systeem werkelijk is...
Marco.