Bij oa IB kun je stops opgeven als je een entryorder plaatst. IN Vestics bestaat het systeem stoploss wat je kunt toevoegen in een grafiek en kan je via optimalisatie de niveau's van de stops vaststellen die je dan kunt gebruiken bij het real traden.
Echter bij het backtesten (optimaliseren) wordt er pas aan het eind van de bar gekeken (bv 15 min bars) of een stop is geraakt en wordt er actie ondernomen. Bij het inleggen van een stop bij een broker wordt er tijdens de bar gekeken of de stop wordt geraakt en wordt er actie ondernomen.
Ik ben er nog niet helemaal achter of we deze situatie kunnen nabootsen in Vestics.
Stel we hebben een long situatie
De profitstop wordt dan vergeleken met de high en de trailingstop en stoploss worden vergeleken met de low.
Dat is te doen. Stel dat de profitstop wordt geraakt dwz
in Vesticode ? if high>profitstop then exitlong. Alleen ik weet niet tegen welke prijs er dan wordt gehandeld. Het zou theoretisch tegen of rondom de profitstop moeten zijn, maar ik denk dat het de close is van die bar.
Ik weet niet of we het inleggen van stops kunnen backtesten in Vestics en of al de moeite om het te doen de moeite waard is
mvg
cees