dat is duidelijk, een leuke strategie
in mijn opinie is de beste manier: (i) programmeren, (ii) ?controleren of het werkt zoals bedoeld, (iii) eventueel aanpassen, en (iv) backtesten & optimaliseren
kijk vooral naar de rrr, een hoger rendement is wel aardig maar als je daardoor meer risico gaat nemen dan is de vraag of dat het wel waard is
ik heb zelf zoiets soortgelijks geprogrammeerd in rocematrend: wanneer de max. winst is behaald (bijv. 10 aexpunten) dan wordt de stop (xProfit) een trailingstop, in de praktijk blijkt dit (nog) niet optimaal te werken omdat de aex vaak 11 punten oploopt en direct daarna zakt waardoor de winst bijvoorbeeld 7 punten wordt i.p.v. 10 punten (ervan uitgaande dat je snel genoeg was om de order uit te laten voeren), dus een verlies van 3 punten,
de jaarlijkse winst is toch hoger, maak ook de drawdown's en de rrr lager
ok, terug naar jouw probleem: (voorbeeld)
stel dat je op 6 punten winst staat, en stel nu ook dat de roc op 0,6 staat, en neem aan dat de roc dus door 0 gaat, hierdoor ga je ook eerder short (als trend<koers), misschien dat je nu het short gaan ook moet vertragen omdat de echte roc>0
succes, als je problemen hebt met het programmeren ervan in vesticode dan hoor ik het wel!