Hoi,
Ik heb een vraag voor diegene die het EMA/ROC systeem handelen(b.v. Janosh). Welke producten gebruiken jullie, en handelen jullie intraday of end of day?
Je kunt futures gebruiken maar naar wat ik weet is de liqiditeit van FTI afgenomen doordat 'iedereen' tegenwoordig DAX-futures gebruikt. Daarnaast speelt mee dat als ik futures wil handelen m'n halve portefeuille moet verkopen om de initial margin van 1 contract te kunnen dekken, dus vanuit money management oogpunt niet zo slim.
Volgens mij zijn er ook AEX Light Futures of niet? Maar van de AEX Light Opties weet ik dat de volumes bijna nul zijn. En de aandelen futures in Amsterdam stelt ook niet zoveel voor: als een volume van 5 wordt gehaald op een dag is het veel.
Je kunt ook synthetische futures maken met opties door tegelijkertijd koop/verkoop van call/put optie combinatie, maar volgens mij zitten hier ook haken en ogen aan.
Losse calls of put opties kopen is natuurlijk een andere mogelijkheid om zo'n EMA/ROC systeem te handelen maar dan zit je met het probleem van de tijdverwachtingswaarde.
Kortom welke cash producten gebruiken jullie?
Jos